PROGRAMA IMPULSA CULTURA

El PROGRAMA IMPULSA CULTURA és un pla de formació i acompanyament que la Fundació Catalunya Cultura ofereix anualment i de manera gratuïta a 30 projectes culturals d’arreu del territori.

L’objectiu del programa és treballar amb les persones participants aquells aspectes clau que les ajudarà a impulsar el seu projecte, desenvolupant de manera integral la seva estratègia per a esdevenir més sostenibles.

Aquest programa proporciona eines i capacita els seus participants amb continguts de valor a través d’un heterogeni professorat amb distingides trajectòries professionals i el know-how de la indústria cultural.  El programa incideix també en la necessitat d’atraure l’interès de les empreses facilitant així l’accés del sector cultural al finançament privat incentivant i proporcionant noves experiències de col·laboració.

Pots descarregar-te les bases del programa d’enguany i els formadors i mentors que han intervingut durant tot el procés d’acceleració dels projectes del Programa IMPULSA CULTURA.

IV edició IMPULSA i Premi IMPULSA CULTURA

Precisament, el Programa IMPULSA CULTURA actualment es troba en l’última fase que culminarà amb la IV edició IMPULSA el pròxim 21 de novembre al Foyer del Gran teatre del Liceu. Una edició especial on es presentaran públicament els 10 projectes finalistes davant un grup d’empresaris i representants de la indústria cultural i la de la societat civil per exhibir la seva proposta de valor amb l’objectiu de trobar noves vies de col·laboració. L’acte comptarà amb la participació de l’Honorable Consellera de Cultura, Sra. Mariàngela Vilallonga i el vicepresident del Massachusetts Institute of Technology (MIT), Sr. Israel Ruiz.

Com a novetat d’enguany de la IV edició IMPULSA, la Fundació Catalunya Cultura amb la voluntat de promoure, impulsar i donar suport i visibilitat al sector cultural, convoca la primera edició del Premi IMPULSA CULTURA, amb l’objectiu de reconèixer públicament aquell projecte que, havent format part del Programa IMPULSA CULTURA, ha destacat per la seva innovació, creativitat i excel·lència.

Un jurat heterogeni compost per professionals del món de l’empresa i de la cultura serà l’encarregat de valorar i decidir qui serà el projecte premiat. El jurat estarà compost per l’empresari joier, Joan Oliveras, la presidenta de la Fundació Joan Miró, Sara Puig, el publicista i col·leccionista d’art, Lluís Bassat, el científic i farmacèutic, Antoni Esteve i la pintora, il·lustradora i escriptora, Paula Bonet.

El Premi IMPULSA CULTURA vol fer valdre la capacitat d’un determinat projecte de generar coneixement, progrés social i motivar canvis a les empreses, la societat i el país.

PROJECTES FUNDACIÓ