Tornar a actualitat Conclusions actes

Vam oferir als professionals del sector cultural els conceptes clau per ajudar-los a solucionar un dels seus problemes estructurals: el finançament

04/12/2018

La Fundació Catalunya Cultura, en col·laboració amb el Departament de Cultura, de la mà del Servei de Desenvolupament Empresarial (SDE) de l’Institut Català de les Empreses Culturals (ICEC), va organitzar la jornada “L’abecé del camí del mecenatge”, amb l’objectiu d’ajudar als projectes culturals a dissenyar la seva estratègia de mecenatge.

La jornada, que va tenir lloc a l’auditori Meier del MACBA, va oferir una pinzellada de les formacions que regularment ofereix la Fundació Catalunya Cultura als projectes de la seva Llotja, però en aquesta ocasió es va obrir a tot el sector cultural. El marc de col·laboració obert entre el Departament de Cultura i la Fundació Catalunya Cultura permetrà, de fet, replicar aquesta jornada a altres punts del territori durant el 2019, un any en què la presència arreu del territori serà un dels pilars en l’estratègia de creixement de la Fundació.

Maria Pfaff (responsable de Debats i pensament de la Fundació Catalunya Cultura) va obrir la jornada destacant la importància “d’afrontar la recerca de finançament amb mentalitat oberta i flexibilitat, perquè sovint, a la pràctica, la recerca de mecenatge ens acaba portant per camins híbrids que oscil·len entre el mecenatge, el patrocini i altres formes de col·laboració”. Miquel Curanta, nou director de l’ICEC, va destacar la importància de seguir treballant conjuntament per la cultura.

En el decurs de la jornada, la suma de les perspectives dels ponents va oferir una visió complerta del que cal tenir en compte per iniciar adequadament la recerca de finançament privat.

“Hem de prendre els valors del nostre projecte cultural com a punt de partida per comunicar-lo de manera diferencial” va destacar Sandra Costa.

“Són molt importants les converses que tinguem perquè ens permetran aprofundir en les relacions amb mecenes potencials. Aquestes relacions s’han de cuinar a foc lent!” va dir Sílvia Bueso.

“Cal conèixer el valor del nostre projecte per saber què podem demanar a canvi”, va concloure Sergi Bru.

Actes com “L’Abecé del camí del mecenatge” ajuden a que el sector cultural adquireixi les competències bàsiques que el permetran obrir nous marcs de col·laboració amb la societat civil. Potenciar el compromís del sector empresarial i la societat civil amb la cultura i consolidar un model mixt de recolzament al sector és un del principals objectius de la Fundació Catalunya Cultura.

Més informació: Abecé del mecenatge.