El sector empresarial reafirma i augmenta la seva aposta pel sector cultural de la mà de la f ()

07/02/2018

El Patronat de la Fundació, presidit per Damm, Fluidra a la vicepresidència i format per Fundació Banc Sabadell, Acta Diurna, Gramona, Grupo Planeta, HP, Institut Català de Finances, Abertis, Fundació Bancària La Caixa i BBVA – FACC, s'ha reunit a la seu d'Abertis Infraestructures celebrant, també, la incorporació dels dos nous membres Moventia i Fundació Sorigué. En aquesta trobada s'ha fet balanç del 2017 i s'ha enfocat un any 2018 que arrenca, també, amb més empreses dins el Consell de Mecenatge de la institució i la satisfactòria consolidació de diverses iniciatives culturals que han passat per la Llotja de la Fundació.

La jornada ha servit, per altra banda, per a donar el tret de sortida de la convocatòria de 2018, que s'obrirà al llarg d'aquest mes de febrer i en la que 20 nous projectes seran guiats per la Fundació que dirigeix Gemma Sendra. Des de la convocatòria de la Llotja de Projectes de 2017 han aconseguit el 100% del finançament sol·licitat iniciatives tan diverses com l'associació cultural ubicada al barri del Raval Diàlegs de Dona; el mercat de poesia, fotografia i il·lustració UtopiaMarkets; el festival de literatures i arts infantil i juvenil FLIC; i el projecte que garanteix l'accés a la cultura a persones en risc d'exclusió social Apropa Cultura, entre d'altres.

Gemma Sendra destaca que, des de la Fundació, treballen amb l'imperatiu d'aconseguir que altres empreses s'obrin a la cultura, entenguin que aquesta és imprescindible per a tenir un país innovador i avançat i experimentin en el seu propi entorn els beneficis que d'ella se'n desprenen. Les 11 empreses que avui s'han incorporat són un clar exemple de com la cultura pot ser un importantíssim factor de transformació interna i alhora social. "Estem convençuts que incrementar el suport a la cultura ajuda a construir una societat més pròspera, oberta, justa, equitativa i avançada".

En la segona part de l'acte s'ha sumat a la trobada el Consell de Mecenatge de la Fundació que enguany incorpora fins a nou noves companyies. A les que ja en formaven part, Fundació de Música Ferrer-Salat, Fundació Carmen i Lluís Bassat i CECOT, s'hi han afegit Llet Nostra, Grupo Indukern, Eurofragance, Fundació Güell, Fundació Vila Casas, Roca Junyent, Zurich, Lluch Essence i Matholding.

Tots els membres de l'òrgan de govern de la Fundació Catalunya Cultura han ratificat el seu compromís per ajudar els projectes culturals a consolidar-se i incrementar les seves possibilitats de finançament. En aquest context de dificultats sòcio-econòmiques, les simbiosis entre els sectors empresarial i cultural tenen el valor de contribuir a enriquir el país en tots els àmbits; així ho afirmava el president del Patronat, Enric Crous: "Des de la Fundació Catalunya Cultura convidem a qualsevol empresa i/o ciutadà a implicar-se en la cultura com a defensa del seu entorn vital i vertebració i expressió de la societat a la qual pertany". En aquesta mateixa direcció, el vicepresident Eloi Planes assenyalava que "el reconeixement social del mecenatge pot ser un detonador de canvi i pot tenir un efecte de contagi positiu que, en última instància, alimenti un canvi sistèmic que garanteixi un país més ric i un teixit cultural sostenible".