Bones pràctiques de mecenatge cultural: AIMS Fundació i Fundació Fluidra

12/04/2018

Després d'acollir-se a la Llotja de Projectes de la f ( ) i presentar-se a la segona edició d'iMPULSA, AIMS Fundació ha aconseguit el suport de la Fundació Fluidra. Hem parlat amb els protagonistes d'aquesta aliança per a saber-ne les claus d'èxit.

Xavier Servat, gerent de la Fundació Fluidra

Per què Fundació Fluidra s'ha animat a donar suport al projecte AIMS?

Principalment, perquè es tracta d'un projecte d'impacte social centrat en la música, un dels grans valors de la Fundació Fluidra. També ens aporta molt valor que estigui enfocat tant a la població en general com als i les joves amb talent.

Què us aporta com a organització donar suport a un projecte com AIMS?

Col·laborar amb un projecte com a AIMS és enriquidor per totes les parts. A nosaltres ens ha aportat la possibilitat de conèixer un projecte cultural d'aquestes característiques i acompanyar-lo en veure com es poden optimitzar i planificar per ser econòmicament sostenibles.

Un consell per a projectes culturals a la recerca de mecenatge i suport empresarial?

Cercar suport a través del mecenatge i el patrocini no ha d'estar renyit en fer tots els esforços possibles per a que el projecte sigui el més rentable possible.

Creieu que el pas d'AIMS per La Llotja de Projectes de la Fundació Catalunya Cultura ha influït d'alguna manera a l'hora de fixar-vos en ell? Per què?

Sens dubte. A través de La Llotja de Projectes, l'equip de Fundació Catalunya Cultura ha realitzat una important tasca de selecció i filtrat de projectes en els que val la pena invertir fons i esforços.

Peter Thiemann, president de l'AIMS Fundació

Què us ha suposat rebre el suport de la Fundació Fluidra?

L'inici d'una col·laboració entre la Fundació Fluidra i l'AIMS Fundació amb l'objectiu d'optimitzar recursos i viabilitat.

Quins beneficis creus que li aporta al món empresarial col·laborar amb la cultura?

La imatge de l'empresa compromesa amb la societat i la imatge de l'empresa compromesa més enllà del benefici econòmic.

Un consell per a projectes culturals a la recerca de mecenatge?

La creació i el treball d'una xarxa ample de contactes a nivell nacional i internacional.

Què us ha aportat el pas per la Fundació Catalunya Cultura per aconseguir aquest finançament?

Contactes amb empreses/bancs potencialment patrocinadors/mecenes de cara al futur.