Tornar a actualitat Articles d'opinió

La democràcia cultural

22/07/2019

L’art ens obre la mirada i ens interpel·la sobre com volem viure. Ens forja i encomana l’esperit crític innat que tenen els artistes. La cultura és el que fa que una societat sigui com és. La cultura, igual que la societat, és viva i viu en una transformació constant. Tant pel que fa als esdeveniments culturals com en el consum mateix de la cultura, vivim una necessitat d’adaptar-nos a la utilització d’eines tecnològiques capaces de permetre’ns expressar, crear, arribar a públics i impactar com mai no s’havia pogut fer.

Tot i així, el talent, la creativitat i la innovació no poden oblidar la necessitat de la viabilitat del projecte cultural, molt important a l’hora de ser valorat i aconseguir suport. A la Fundació Catalunya Cultura volem impulsar projectes que tinguin una mirada més àmplia. Projectes corresponsables i d’impacte, que busquin la sintonia amb el seu entorn, així com nous espais per connectar amb el seu públic. També moltes empreses senten actualment la necessitat de ser corresponsables amb el seu entorn i amb la cultura del país. La Fundació Catalunya Cultura incideix i actua de pont entre el sector cultural i empresarial, propiciant espais de trobada i noves experiències de col·laboració.

Maite Esteve, directora de la Fundació Catalunya Cultura

Article publicat a la revista Barcelona Metròpolis dins el reportatge La Democràcia Cultural