El Col·legi Pericot de Girona omple de llibres la biblioteca gràcies al mecenatge

03/10/2016

El Col·legi Pericot de Girona dota la seva biblioteca amb 367 llibres gràcies a una campanya de mecenatge. Una iniciativa que ha implicat petits i grans, apassionats pels llibres.

DIARI ARA / ARA CRIATURES

Els alumnes de l’era digital, que conviuen constantment amb la tecnologia dins i fora de l’aula, també són capaços d’entusiasmar-se amb un llibre o, millor encara, amb centenars de llibres que arriben de sobte a la seva escola. És el que ha passat al Col·legi Pericot de Girona. Tres anys després d’inaugurar el nou edifici, les retallades pressupostàries havien obligat a desatendre la biblioteca, però una iniciativa de l’AMPA ha permès omplir-la de llibres en poc temps. La campanya de mecenatge cultural El teu llibre és a l’Escola Pericot, que s’ha dut a terme a través de la botiga online de la Llibreria Geli, ha servit per aconseguir prop de 400 llibres d’un catàleg creat pels mestres i pares del centre. Els germans Roca, el president de la Generalitat, Carles Puigdemont, els Sopa de Cabra o l’alcaldessa de Girona, Marta Madrenas, figuren entre els mecenes que han ajudat a nodrir les lleixes de la biblioteca, que fins fa poc estaven pràcticament buides.

“Estem molt contents i agraïts”, afirma la presidenta de l’AMPA, Teresa Vilà, que també explica que han decidit deixar obert el mecenatge fins a final de curs. “Encara hi ha empreses i entitats que volen fer la seva aportació”, afegeix. El cos humà en 30 segonsDiari d’una penjadaEl capità calçotets i la invasió dels extraterrestresL’hort urbàDiari del Greg… Una ullada als prestatges confirma la varietat i diversitat de títols. “Encara s’han d’acabar de catalogar els llibres, però ja tinc moltes ganes de llegir-ne algun”, diu el Robert, que fa cinquè de primària i es mostra molt satisfet amb les novetats.

LLEGIR ENRIQUEIX

“Llegir incrementa, multiplica, amplia, enriqueix, eleva, augmenta, ennobleix engrandeix i amplifica el teu vocabulari”, es pot llegir en un cartell gegant penjat a una de les parets de la biblioteca. “M’agrada molt llegir i ja tenia ganes que arribessin els llibres, estic molt contenta”, resumeix l’Adaia, també de cinquè. Aprofitant la visita dels periodistes, ella i alguns companys de curs remenen entre els prestatges per trobar algun llibre que els sedueixi. “Estic content, però encara no sé què llegiré”, diu en Diogo. “A mi m’agrada molt el manga”, exclama en Yilin. “Hi ha molts llibres per triar, encara no m’he decidit per cap”, admet la Bianca Alexandra.

“Malgrat que en el seu moment es va haver de prioritzar el finançament del material audiovisual de les aules, era necessari dotar la biblioteca, i gràcies a la iniciativa de l’AMPA ho hem aconseguit”, apunta el director de l’escola, Àngel Vilallon. Situat al barri de Montilivi, el Col·legi Pericot acull 384 alumnes de primària que, a partir d’ara, disposaran d’un magnífic complement als mitjans digitals. “Està molt bé tenir pissarres digitals, ordinadors i projectors, però els llibres són necessaris”, comenta Teresa Vilà.

“La veritat és que de vegades em fa una mica de mandra llegir”, confessa una de les alumnes, la Núria, mentre fulleja La glacera verinosa, un llibre en què l’Emi i en Max acompanyen la Serena a fer un reportatge sobre els efectes de l’escalfament de la Terra a les glaceres de la Patagònia. “Tothom trobarà algun llibre que li agradi -pronostica la directora de l’AMPA, convençuda que n’arribaran més-. Una de les idees que ens estem plantejant és obrir-la al barri, però només és una idea i caldrà donar-hi moltes voltes”. De moment, el Pericot ja té eines per fomentar la lectura entre els alumnes del centre.