18.07.2018
10 projectes culturals a la recerca de mecenatge
  • La Fundació Catalunya Cultura f ( )  aposta per les 10 propostes culturals que destaquen més – d’entre les finalistes- pel seu impacte social, singularitat, grau d’innovació i excel·lència

 

  • Aquests projectes han estat mentoritzats i acompanyats amb formació per poder-se presentar en les millors condicions a la tercera edició d’IMPULSA, el punt de trobada entre cultura i empresa que se celebrarà a Barcelona el proper 25 d’Octubre

 

  • La Fundació Catalunya Cultura té com a repte principal sensibilitzar al món empresarial i a la societat civil perquè s’impliquin i donin suport a la cultura, i la Llotja de projectes és el seu principal actiu

 

Després de 4 mesos d’acompanyament i formació a 15 projectes culturals seleccionats, la Fundació Catalunya Cultura, creada per incentivar la col·laboració entre el sector empresarial i cultural, ha triat els 10 projectes  finalistes que passaran a la següent fase d’acompanyament i projecció.

Aquest nou procés de treball se centrarà en l’estratègia de mecenatge i els prepararà per a la seva presentació a IMPULSA III, el fòrum de presentació pública davant un auditori d’empreses i persones sensibilitzades amb el mecenatge cultural.

Els 10 projectes escollits, després d’una primera ronda de presentacions i debat amb empreses, són Festival Eufònic, l’Òpera de Butxaca i Nova Creació, el Festival Mixtur, Música en vena, Dones Visuals, el Festival Internacional de Teatre de Tarragona FITT, la Fira Barcelona International Arts (B’Ars), Mironins, Cinema en curs i Pallapupas.

El grau d’innovació, la singularitat, l’impacte social, l’excel·lència, són alguns dels criteris que s’han valorat  en la selecció dels projectes. Totes aquestes propostes precisen de finançament privat, complementari a les ajudes públiques –ara minvades en un context de crisi- per tirar endavant, i la Fundació els ha escollit perquè els considera projectes capil·lars pel sector cultural i perquè tenen possibilitats per aconseguir aquest mecenatge. L’objectiu  principal de la Llotja de projectes, i finalment de la jornada IMPULSA, és generar un espai de creixement i de recursos per apuntalar el desenvolupament de projectes, dotant-los d’una tribuna per la captació de mecenes, ajudant-los a definir una estratègia de mecenatge pròpia i oferint-los l’acompanyament necessari per la seva consecució.

La Llotja de projectes de la Fundació

El programa d’acompanyament que la Fundació Catalunya Cultura ofereix als projectes culturals té una duració global de  15 mesos, la qual es es divideix en tres fases:

La fase d’acceleració, on a través de set mòduls formatius es capacita els 15 projectes de la Llotja en aquells temes claus per a accedir a mecenatge. Les formacions, de caràcter grupal, es divideixen en sessions teòriques i prèctiques on es troben, cara a cara, amb professionals del món empresarial.

La fase d’impuls, estructurada en un mòdul formatiu i dues sessions de treball individuals i que se centra en preparar els 10 projectes seleccionats per a presentar-se a IMPULSA, el fórum de mecenatge que enguany celebrarà la seva tercera edició el  proper 25 d’octubre.

La fase d’estratègia de mecenatge, que consisteix en el seguiment individualitzat de cada projecte amb l’objectiu que es concretin col·laboracions en forma de mecenatge. Per a aconseguir-ho, a cada projecte se l’hi assigna un mentor, d’entre els membres del Patronat de la Fundació, amb el que treballarà de manera conjunta i amb el suport de l’equip de la Fundació.

Foto grupal dels 15 projectes en la fase d’acceleració

Casos d’èxit

D’aquesta manera, i després d’acollir-se a la Llotja de projectes i presentar-se en la segona edició d’IMPULSA, iniciatives com el Festival de literatura i arts infantil i juvenil FLIC, el projecte orientat a l’organització de mercats per a promoure el talent de poetes, fotògrafs i il·lustradors Utopia Markets i l’Associació intercultural ubicada al barri del Raval Diàlegs de Dona, s’han convertit en casos d’èxit de mecenatge cultural assolint el finançament presentat a la f ( ).

Des de la seva posada en marxa, l’any 2015, la Fundació Catalunya Cultura ha acompanyat més d’un centenars d’iniciatives culturals.

Els 10 projectes de la Llotja 2018:

Cinema en curs

El cinema com a eina pedagògica adreçada als infants i joves de Catalunya, Galícia, Madrid, Euskadi, Argentina, Xile i Alemanya.
Programa que utilitza de manera pionera el cinema com a eina pedagògica per a nens, nenes i joves d’escoles i instituts amb l’objectiu de formar espectadors sensibles, actius, amb capacitat de gaudir de manifestacions cinematogràfiques i artístiques diverses.

Mironins

Apropar l’art als més petits a través d’un projecte transmèdia, d’innovació artística i pedagògica.
Amb la missió d’apropar l’art als més petits de la casa, aquest projecte de caràcter transmèdia es concreta en una aplicació de realitat augmentada, un joc interactiu i uns tallers plàstics que tenen com a protagonistes tres petites gotes de pintura que viuen en els quadres de Joan Miró. Innovació artística i pedagògica a l’abast de tots.

Música en vena

Innovadora intervenció social per transformar en alleujament el sofriment a través de la bellesa de la música en directe.
Des de fa sis anys aquest col·lectiu de músics transformen en alleujament el sofriment de les persones als hospitals, a través de la bellesa de la música en directe. Ara s’han proposat mesurar l’impacte positiu que aquesta innovadora intervenció social i cultural té, des del punt de vista clínic. Una anàlisi que pot revolucionar el sector sanitari.

Eufònic

El festival d’arts visuals, sonores i digitals de referència a les Terres de l’Ebre.
Amb sis edicions realitzades, Eufònic ha aconseguit ubicar al mapa internacional els creadors locals i descobrir la singularitat de la zona a artistes i públic internacional.
La singularitat del projecte radica en la seva descentralització i, al mateix temps, per ser un projecte transradial.

Òpera Butxaca i Nova Creació

Dues noves òperes amb joves compositors i llibreters.
Després de 25 anys promovent i fomentant de manera totalment innovadors la creació musical i operística a Barcelona i Catalunya, el projecte prepara les seves noces d’argent. L’objectiu és promoure i fomentar la nova creació musical i operística a Barcelona i Catalunya, i potenciar l’emergència de nous compositors, llibretistes, dramaturgs i directors d’escena, així com músics i cantants

Festival Mixtur

Músiques de recerca i creació interdisciplinària. Pedagogia de la música i l’art sonor dels segles XX i XXI.
Amb l’objectiu de divulgar les noves estètiques musicals, l’any 2012 neix a Barcelona aquest singular festival de músiques de recerca i creació interdisciplinària. En cada edició acull a més d’un centenar d’artistes amb la voluntat d’impulsar la creació, la pedagogia i la difusió de la música i l’art sonor del nostre temps.

Dones Visuals

Incrementar la visibilitat, el lideratge i la presència de la dona en el món de l’audiovisual.
Iniciativa pionera que, a través d’un conjunt d’accions innovadores com la creació d’un directori i d’unes beques, persegueix incrementar la visibilitat, el lideratge i la presència de la dona a l’audiovisual en tot el territori i, en definitiva, fer efectiva la igualtat real d’oportunitats de gènere en el sector.

FITT. Festival Internacional de Teatre de Tarragona, noves dramatúrgies

Sumar patrimoni i teatre, apropar al públic les noves dramatúrgies d’arreu del món en espais singulars i històrics de la ciutat de Tarragona.
Des de fa quatre anys l’equip de FITT programa noves dramatúrgies d’autors i directors contemporanis de diferents procedències en espais singulars i històrics de la ciutat de Tarragona amb l’objectiu d’apropar al públic general les noves dramatúrgies d’arreu del món.

B’ARS

Impulsar i promoure el sector de les arts i els efectes visuals a Catalunya.
Amb quatre edicions celebrades, B’Ars s’ha convertit en la fira de referència dels professionals de la indústria dels efectes visuals (VFX). A través d’una oferta més lúdica i mediàtica, el Festival aconsegueix apropar a la ciutat de Barcelona a aficionats de la vessant més artística de la producció cinematogràfica i de la producció de VFX.

Operating Theatre. Pallapupas

La intervenció artística a través del teatre, l’espectacle i l’humor en el món sanitari a Catalunya.
El teatre, l’espectacle i, sobretot, l’humor, són les eines de treball d’aquesta entitat social que es cola als hospitals i centres sanitaris de tot el territori català per a millorar el benestar de pacients pediàtrics, les seves mares i pares i també el personal sanitari.

Més informació dels projectes.

WordPress Lightbox Plugin